HEINEKEN chooses Orange Business Services as its global communications provider (Dutch)

Heineken NV (“HEINEKEN”), ‘s werelds meest internationale bierbrouwer, kiest Orange Business Services om de meerderheid van de wereldwijde communicatie-infrastructuur te verenigen en daarmee zo’n 60.000 werknemers in meer dan 1100 locaties in 53 landen te verbinden. HEINEKEN tekende een 5-jarig miljoenencontract.

Een beveiligd en flexibel netwerk om HEINEKEN’s wereldwijde diensten en uitbreiding te ondersteunen

Orange Business Services doet een beroep op zijn directe aanwezigheid in 166 landen en zal een uiterst beveiligd, schaalbaar en zelfstandig netwerk uitrollen voor HEINEKEN’s bestaande locaties over de hele wereld. Dit zijn een breed scala aan landen zoals Wit-Rusland, Brazilië, Ethiopië, La Réunion, Polen, Rusland, St. Lucia, en Zuid-Korea.

De netwerkoplossing is ontwikkeld om HEINEKEN’s internationale uitbreiding te ondersteunen en maakt snelle implementatie naar nieuwe locaties mogelijk, met name in de snelgroeiende regio’s waar de wereldwijde brouwer een sterke aanwezigheid heeft, zoals Afrika, Azië-Pacific en Latijns-Amerika.

Geavanceerde communicatie- en collaboratiediensten voor een geoptimaliseerde gebruikerservaring

De netwerkconnectiviteit levert een robuust platform voor Orange Business Services om de volgende zaken te integreren:

  • Oplossingen met toegang op afstand, zodat HEINEKEN’s werknemers beveiligde toegang krijgen tot hun werkomgeving;
  • Applicatie- en netwerkoptimalisatieoplossingen om ervoor te zorgen dat de communicatie vlot verloopt en dat bedrijfskritische applicaties prioriteit krijgen;
  • Audioconferencing en wereldwijde spraakdiensten om betrouwbare zakelijke gesprekskwaliteit mogelijk te maken voor productievere overleggen.

Er zijn plannen om binnenkort ook videoconferencing- en telepresence-diensten aan te bieden.

“We kijken constant naar manieren hoe we onze wereldwijde aanwezigheid beter kunnen benutten en onze groei in opkomende markten kunnen ondersteunen,” zegt Frans Eusman, chief business services officer, HEINEKEN. “Onze communicatie-infrastructuur optimaliseren, is hier essentieel voor. We zijn bij Orange Business Services gekomen omdat ze ons kunnen helpen met het behalen van een aantal belangrijke zakelijke doelstellingen op dat vlak. Denk aan netwerkconsolidatie, lagere totale eigendomskosten en verbeterde besturing, met de flexibiliteit om tegemoet te komen aan de duurzame groei. Daarnaast ook om de samenwerking tussen werknemers van HEINEKEN wereldwijd te verbeteren. Als belangrijk element voor HEINEKEN’s bedrijfscontinuïteit levert Orange Business Services volledige monitoring van applicatie- en netwerkprestatie. Orange hanteert strikte SLA’s.”

“We zijn erg trots dat we één van ‘s werelds leidende brouwers als nieuwe klant hebben,” zegt Alain Stas, VP en Managing Director Orange Business Services Benelux. “Door de mogelijkheden te verschaffen tot innovatie van wereldklasse en collaboratietechnologieën, levert Orange substantiële bedrijfswaarde aan HEINEKEN, waarbij er wordt gekeken naar manieren om invloed uit te oefenen op de omvang van de wereldwijde organisatie. Met een directe aanwezigheid van Orange Business Services in 166 landen, worden effectief wereldwijde oplossingen aan HEINEKEN geboden.”

Over Heineken

HEINEKEN is een trotse, onafhankelijke, internationale brouwer die ernaar streeft de consument overal ter wereld te verrassen en te inspireren met haar merken en producten. Het Heineken® merk, genoemd naar de familie die het bedrijf heeft opgericht, is in vrijwel alle landen ter wereld verkrijgbaar en geldt wereldwijd als het meest waardevolle premium biermerk. HEINEKEN streeft ernaar ‘s werelds meest prominente merkenportfolio op te bouwen en de toonaangevende bierbrouwer te zijn in alle markten waarin de onderneming opereert. HEINEKEN wil met het merk Heineken® in alle markten winnen en met een complete merkenportfolio in geselecteerde markten. Het bedrijf is in ruim 70 landen actief en beschikt over meer dan 165 brouwerijen. Het verkochte biervolume van de groep bedraagt 221 miljoen hectoliter. Qua volume is HEINEKEN de grootste brouwer van Europa en de derde brouwer wereldwijd. HEINEKEN streeft naar een verantwoorde marketing en consumptie van haar meer dan 250 internationale premiummerken, regionale en lokale merken, speciaalbieren en ciders. Tot de merkenportfolio behoren Heineken®, Amstel, Anchor, Biere Larue, Bintang, Birra Moretti, Cruzcampo, Desperados, Dos Equis, Foster’s, Newcastle Brown Ale, Ochota, Primus, Sagres, Sol, Star, Strongbow, Tecate, Tiger en
Zywiec. Pro forma bedroeg de totale omzet in 2012 € 19,765 miljard en was de EBIT (beia) € 3,151 miljard. Bij HEINEKEN werken meer dan 85.000 mensen. De aandelen Heineken N.V. en Heineken Holding N.V. worden op de Amsterdamse beurs verhandeld. De aandelenkoersen kunnen op Bloomberg worden opgevraagd onder de fondscodes HEIA NA en HEIO NA en op de Reuters Equities 2000 Service onder HEIN.AS en HEIO.AS. Actuele informatie is beschikbaar op de website van HEINEKEN: www.theHEINEKENcompany.com.

Over Orange Business Services

Orange Business Services, de tak van France Telecom-Orange gespecialiseerd in B2B-diensten, is een toonaangevende wereldwijde integrator van communicatieoplossingen voor multinationals. Met ‘s werelds grootste, naadloze netwerk voor spraak en data dekt Orange Business Services 220 landen en gebieden met lokale ondersteuning in 166 landen. Met een uitgebreid pakket van communicatiediensten zoals cloud computing, enterprise mobility, M2M, security, unified communications, videoconferencing en breedband levert Orange Business Services wereldwijd een best-in-class klantervaring. Duizenden enterprise-klanten en 1,4 miljoen mobiele datagebruikers vertrouwen op het internationale platform van Orange Business Services voor hun communicatie en hun bedrijfsvoering. Orange Business Services werd vier keer uitgeroepen tot Best Global Operator tijdens de World Communication Awards. Ga voor meer informatie naar www.orange-business.com.

France Telecom-Orange is een van ’s werelds toonaangevende telecommunicatieaanbieders met een omzet van 43,5 miljard euro in 2012 en op 31 december 2012 wereldwijd 170.000 medewerkers. Orange is het unieke merk van de Groep voor internet, televisie en mobiele diensten in de meeste landen waarin het bedrijf actief is. France Telecom (NYSE:FTE) is genoteerd aan de Euronext te Parijs (compartiment A) en aan de New York Stock Exchange.

Orange en alle overige product- of dienstennamen van Orange die in dit artikel worden vermeld zijn handelsmerken van Orange Brand Services Limited, Orange France of France Telecom.