Orange Business Services en de Katholieke Montessori School in Bussum komen bij elkaar voor Girlsday 2013. Op 22 april organiseert Orange een evenement voor zo’n twintig meiden uit groep 8. Tijdens een middag bij Orange in Amsterdam maken zij kennis met de IT-wereld in de praktijk. Zo vertellen verschillende vrouwelijke vertegenwoordigers van het bedrijf over hun carrièrestappen en krijgen de meiden een tour door het datacenter.
Girlsday 2013 is een wereldwijd initiatief om de instroom van meiden in IT- en technische studies te stimuleren. In Nederland wordt Girlsday door VHTO geleid om jonge meisjes enthousiast te maken voor techniek, bèta en ICT. Dit jaar wordt Girlsday officieel geopend door Prinses Máxima. Orange Business Services zet zich al jaren in voor diversiteit en juicht het initiatief van harte toe. Met dit evenement zal Orange de deelnemende kinderen een onvergetelijke dag bezorgen, waarbij ze niet alleen een leuke ervaring opdoen maar ook kennis maken met verschillende loopbanen in de IT en hun het vertrouwen geven dat dit ook voor hen is weggelegd.
“Maatschappelijke betrokkenheid maakt deel uit van de cultuur bij Orange Business Services en activiteiten zoals Girlsday 2013 worden met plezier gedragen door onze vertegenwoordigers,” zegt Alain Stas, Managing Director Orange Business Services Benelux. “Orange is vaak betrokken bij dit soort initiatieven en we willen in de nabije toekomst graag meer vrouwen in de IT verwelkomen. Bij Orange zijn we als internationaal bedrijf gewend om met mensen die verschillende soorten achtergronden, culturen, mentaliteiten enzovoorts hebben te werken en diversiteit stellen we vanuit ons HR-management al jaren centraal. Gebaseerd op deze filosofie slaat onze maatschappelijke betrokkenheid als bedrijf bij Girlsday 2013 over op onze collega’s die bereid zijn een actieve rol te spelen tijdens het evenement.”
De Katholieke Montessori School (KMS) in Bussum heeft als missie dat kinderen veel en veelzijdig leren en een topinspanning leveren. De KMS is sinds 2010 een gecertificeerde VTB-Pro school. VTB staat voor verbreding techniek in het basisonderwijs. De school is door het ministerie van OCW uitgeroepen tot Excellente School. KMS wil het landelijke beleidsthema van OCW over Wetenschap, Techniek en Excellentie structureel verdiepen door het aanbrengen van een meer bètagerichte grondhouding met ruimte voor onderzoeksvragen bij leerkrachten en vragende verwondering bij leerlingen met een doorgaande lijn van groep 1 tot en met 8. Het is daarbij de bedoeling dat die doorgaande lijn niet ophoudt aan het eind van groep 8, maar doorgetrokken wordt in het voortgezet onderwijs en verdere studie.
“Die ambitie ligt binnen handbereik, want de overheid wil een hoogontwikkelde kenniseconomie, het bedrijfsleven zit te springen om bètaopgeleide jongeren, ouders zien in dat bèta toekomst heeft en kinderen zijn erin geïnteresseerd. We verheugen ons ontzettend op het evenement bij Orange Business Services in het kader van Girlsday. Aan het eind van de dag hopen we dat de meiden nog positiever tegen een studie in bèta of techniek aankijken. Het geeft namelijk absolute baanzekerheid, is creatief, uitdagend, toekomstgericht en ook nog eens erg leuk,” zegt Han Westerhuis, Directeur KMS.
Over Orange Business Services
Orange Business Services, de tak van France Telecom-Orange gespecialiseerd in B2B-diensten, is een toonaangevende wereldwijde integrator van communicatieoplossingen voor multinationals. Met ‘s werelds grootste, naadloze netwerk voor spraak en data dekt Orange Business Services 220 landen en gebieden met lokale ondersteuning in 166 landen. Met een uitgebreid pakket van communicatiediensten zoals cloud computing, enterprise mobility, M2M, security, unified communications, videoconferencing en breedband levert Orange Business Services wereldwijd een best-in-class klantervaring. Duizenden enterprise-klanten en 1,4 miljoen mobiele datagebruikers vertrouwen op het internationale platform van Orange Business Services voor hun communicatie en hun bedrijfsvoering. Orange Business Services werd vier keer uitgeroepen tot Best Global Operator tijdens de World Communication Awards. Meer informatie via www.orange-business.com.
France Telecom-Orange is een van ’s werelds toonaangevende telecommunicatieaanbieders met een omzet van 43,5 miljard euro in 2012 en op 31 december 2012 wereldwijd 170.000 medewerkers. Orange is het unieke merk van de Groep voor internet, televisie en mobiele diensten in de meeste landen waarin het bedrijf actief is. France Telecom (NYSE:FTE) is genoteerd aan de Euronext te Parijs (compartiment A) en aan de New York Stock Exchange.
Orange en alle overige product- of dienstennamen van Orange die in dit artikel worden vermeld zijn handelsmerken van Orange Brand Services Limited, Orange France of France Telecom.